20 درصد از بازار را تا سال 2025 خواهد گرفت

غول های سوپرمارکت Wal-Mart و Kroger در حال حاضر فروش خود را به صورت آنلاین انجام می دهند و با آمازون و سایر رقبا در تجارت الکترونیک رقابت می کنند، اما گزارش “موسسه بازاریابی مواد غذایی و نیلسن” اشاره می کند که کانال های آنلاین فروش(سایت ها،اپلیکیشن ها….) احتمالا سهم بازار بیشتری را در دهه آینده نسبت به فروشگاه های آجر و ملات جذب خواهند کرد.

طبق گزارش “The Digitally Engaged Food Shopper”: در حال حاضر حدود یک چهارم از خانواده های آمریکایی خرید برخی از مواد غذایی  را آنلاین انجام می دهند، بیش از 19 درصد در سال 2014، و بیش از 70 درصد در طول 10 سال آینده با خرید مواد غذایی آنلاین درگیر خواهند شد. همچنین نتیجه گیری شده است که از کسانی که به صورت اینترنتی خرید می کنند، 60 درصد انتظار می رود که حدود یک چهارم ازهزینه مواد غذایی خود را در 10 سال آینده آنلاین خرید کنند.همچنین اشاره کرد که تقریبا از هر 5 خریدار اینترنتی 3 نفر به دنبال حراج یا کوپن تخفیف قبل از ورود به برنامه هستند.

خرید مواد غذایی به صورت اینترنتی به سطح بلوغ دیجیتال و اشباع سریعتری نسبت به سایر صنایع که پیش از این اینترنتی شدند. گسترش خواهند یافت.

خریداران جوانتر،جدیدتر و درگیر صنعت دیجیتال با سرعت بیشتری با برنامه های اینترنتی انطباق پیدا می کنند، و به توسعه خرید مواد غذایی اینترنتی کمک می کنند. در واقع، تعداد خانوارهایی که در ایالات متحده که به صورت اینترنتی خرید می کنند، در سال های اخیر به طور قابل توجهی افزایش یافته است.

یکی دیگر از فرصت های دیجیتالی برای صنعت مواد غذایی Amazon Go – یک فروشگاه مواد غذایی است که از طریق تلفن های هوشمند قابل استفاده می شود.

چشم انداز خوش بینانه فروش آنلاین مواد غذایی افزایش نرخ سالانه رشد  20٪ ، در سال های 2016-2025 را نشان می دهد. حتی در بیشتر سناریوهای “محافظه کارانه”، نرخ رشد سالانه ترکیبی در طول دوره پیش بینی به میزان 9 درصد افزایش می یابد و سهم مواد غذایی آنلاین نسبت به سطح فعلی آن در بازار دو برابر می شود.